W trakcie naszego treningu dla osób pracujących z młodzieżą „Empowering Minorities through Theatre” udało nam się opracować nowatorskie metody wspierania młodzieży z nieuprzywilejowanych środowisk za pomocą zajęć teatralnych. Owocem tej wspólnej pracy uczestników projektu jest „EMT Toolbox” – zestaw scenariuszy zajęć, które mogą być wykorzystane przez pracowników pracujących z młodzieżą we wszystkich krajach świata!
Toolbox obejmuje następujące informacje:
1) Szczegółowy opis całego projektu,
2) Opis całościowej metodologii wykorzystanej w projekcie EMT,
3) Linki do dostępnych w Internecie filmów z treningu EMT,
4) Scenariusz przeprowadzenia gry ,,Memory” mającej na celu ulepszenie procesu zapoznawczego uczestinków,
5) Opis gry ,,Mission Impossible”,
6) Ćwiczenia (odgrywanie ról) mające na celu refleksję na temat włączenia społecznego osób z mniejszości,
7) Scenariusz zajęć teoretycznych na temat samego pojęcia mniejszości i osób z nieuprzywilejowanych środowisk,
8) Instrukcje zajęć teatralnych mających na celu ,,rozruszanie” i ,,poczucie” samego siebie,
9) Zajęcia oparte na metodach dramy,
10) Opis zajęć mających na celu refleksję na temat pracy osoby pracującej z młodzieżą,
11) Scenariusz zajęć dotyczący tolerancji, oparty o metodę scrapbookingu,
12) Opis zajęć na temat stereotypów,
13) Scenariusze zajęć oparte o metodę improwizacji teatralnej,
14) Opis zajęć oparty na zasadach tzw. teatru psychologicznego (Stanislaxsky method),
15) Scenariusz zajęć dotyczący uchodźców,
16) Opis zajęć dotyczący streetworkingu.
Dodajmy, że projekt ,,Empowering Minorities through Theatre” był sfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Erasmus+). ADRA Polska była organizacja koordynującą w projekcie, a organizacjami partnerskimi były:
– LUNEnuove Cooperativa Sociale z Włoch,
– Generation of Changes z Ukrainy,
– Yes Theatre z Palestyny,
– Bait Al-Hikmah Foundation for Youth z Jordanii,
– THEATER STUDIO YORICK z Łotwy.
Sprawdźcie sami i zapoznajcie się z naszym Toolboxem.