Nr konta: 49 1240 1994 1111 0010 3092 3882. Przekaż nam 1% podatku. Wpisz nasz KRS 0000 342 704 w swoim zeznaniu podatkowym lub skorzystaj z darmowego programu do rozliczenia PIT

Jak się relaksować, panować nad stresem i zwiększać odporność psychiczną?

W czasie pandemii jesteśmy bardziej podatni  na stres i zmniejszenie odporności psychicznej. Pozostajemy odizolowani od przyjaciół, rodziny, współpracowników. Zostajemy wyrwani ze zwykłej, dającej poczucie bezpieczeństwa, rutyny i rytuałów, dopada nas marazm. Zaniepokojeni i zamknięci na ciasnej przestrzeni z resztą domowników, stajemy się bardziej podatni na wchodzenie w kłótnie. W każdej chwili może nas dopaść stres i utrata kontroli nad emocjami. Na szczęście jest wiele sprawdzonych sposobów na to, by sobie z tymi stanami poradzić.

  • Wysiłek Fizyczny

Jednym z najlepszych antydepresantów jest sport. Można uprawiać go na świeżym powietrzu, biegać, jeździć na rolkach czy na rowerze. Nawet 30 min aktywności ruchowej na świeżym powietrzu poprawia sprawność fizyczną.  Próbuj różnych rodzajów aktywności, szukaj takiej, która najbardziej Ci odpowiada i sprawia Ci najwięcej przyjemności – będziesz się jej oddawać z większą częstotliwością i zaangażowaniem.

  • Taniec

Taniec poprawia koordynację, dzięki niemu szybciej się koncentrujemy, mamy lepszą orientację. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na profesjonalne lekcje, tańcz w domu. Włącz ulubioną muzykę i po prostu ruszaj się, tak jak czujesz, z dużą energią. Zdziwisz się, jakie daje to dobre efekty i jak szybko powróci Twój dobry nastrój.

  • Skończ z narzekaniem

Jeśli należysz do grona osób, które często narzekają spróbuj podjąć poniższe wyzwanie: Jeden dzień bez narzekania. Na początku możesz się zapominać , jednak przy dłuższych ćwiczeniach wejdzie Ci to w krew. Z pozoru banalne pozytywne myślenie ma naprawdę zbawienny wpływ na umysł i samopoczucie.

  • Czytaj tylko pozytywne informacje

Codziennie wiadomości obecne w mediach, m.in. te polityczne, to bardzo często złe wieści. Zrób sobie tydzień detoksu od śledzenia ich. Czy naprawdę musisz być ze wszystkim wciąż na bieżąco? Oczywiście warto wiedzieć, co dzieje się na świecie i w kraju, ale śledzenie kilka razy dziennie różnych portali i serwisów informacyjnych z dużym prawdopodobieństwem będzie obniżać nasz nastrój.

  • Kultywuj wdzięczność

Wdzięczność to jedno z uczuć, dzięki którym wzmacniasz dobre samopoczucie. Zrób codziennie rano lub przed snem listę pięciu rzeczy, za które jesteś wdzięczny.  Posiadasz więcej, niż Ci się wydaje. Mówi  się, że wdzięczność to najważniejsza z modlitw.

  • Pracuj nad oddechem

Jedną z najprostszych rzeczy, które można zastosować jest pięć głębokich oddechów. Zatrzymaj się na moment. Oddychaj przez nos i spokojnie wydychaj ustami. Serce zacznie bić spokojniej. To naprawdę działa. Zawsze.

  • Oglądaj komedie

Spróbuj częściej oglądać komedie. Śmiech to zdrowie, to stara i dobrze znana prawda. Możesz nawet próbować wywoływać śmiech. Stymulowanie śmiechu „oszukuje” podświadomość, wysyłając ciału sygnał, że jesteśmy zadowoleni, co stymuluje produkcję endorfin, zwanych hormonami szczęścia.

  • Przytulaj się

Przytulanie się działa dobroczynnie na nasze zdrowie. Wzmacnia układ odpornościowy, co udowodniają badania. Jeśli nie masz obok siebie żadnej bliskiej osoby, przytulaj się do zwierząt, baw się z nimi, kontakt ze zwierzętami jest kolejnym wspaniałym antydepresantem.

Autorka: Kamila Gralak, Coach ICF, dziennikarka, ekspertka akcji #ZłapRównowagę

 

 

Close Menu
×

Zapisz się do newslettera