Nr konta: 49 1240 1994 1111 0010 3092 3882. Przekaż nam 1,5% podatku. Wpisz nasz KRS 0000 342 704 w swoim zeznaniu podatkowym lub skorzystaj z darmowego programu do rozliczenia PIT

ADRA uruchamia nowe działania pomocowe dla mieszkańców Ukrainy

Sytuacja za naszą wschodnią granicą zaskoczyła niemalże wszystkich. Jej dynamika wskazuje, że może być największy kryzys uchodźczy w Europie od czasu II wojny światowej. Polacy choć znaleźli się w całkowicie nowej dla siebie sytuacji masowo rzucili się do pomocy mieszkańcom Ukrainy. Działają wszyscy. Obywatele, samorządy i organizacje humanitarne. Od początku zaangażowani są również pracownicy i wolontariusze ADRA. Prócz działań doraźnych nasza społeczność angażuje się w ogromną ilość działań, w tym zapewnienie dodatkowych miejsc noclegowych oraz dostarczenie najpotrzebniejszych rzeczy do ogarniętej wojną Ukrainy.

Wielka społeczna mobilizacja

Od 3 tygodni trwa wojna na Ukrainie i według szacunków specjalistów konflikt ten się szybko nie zakończy. Od 24 lutego – czyli od momentu inwazji na Ukrainę – funkcjonariusze Straży Granicznej odprawili prawie 1,9 mln osób mieszkańców tego kraju. Polska, której długość granicy z Ukrainą jest najdłuższą z Państw wchodzących w skład NATO naturalnie stała się głównym szlakiem tranzytowym, ale również nowym domem dla lawinowo postępującej migracji.

Polacy choć znaleźli się w całkowicie nowej dla siebie sytuacji masowo rzucili się do pomocy emigrantom z Ukrainy. Takiej fali współczucia i solidarności dawno w naszym społeczeństwie nie było. Zarówno dla tych, którzy uciekają przed wojną, jak i tym, którzy walczą w obronie ojczyzny. Pomagają wszyscy. Obywatele, samorządy i organizacje humanitarne.

Pracownicy oddziałów ADRA w niespełna 24 godziny po rozpoczęciu konfliktu zorganizowali pomoc zarówno dla uchodźców, jak i osób wewnętrznie przesiedlonych. Przez ostatnie trzy tygodnie pomagaliśmy na granicy, dystrybuowaliśmy paczki z artykułami pierwszej potrzeby, organizowaliśmy transport oraz zakup paliwa, wspieraliśmy i udzielaliśmy informacji. O naszych najważniejszych działaniach regularnie informowaliśmy na naszym facebooku.

Konwój humanitarny ADRA dotarł do Ukrainy

W miarę rozwoju sytuacji, cały czas kontaktowaliśmy z naszym ukraińskim biurem oraz partnerami w Europie i na świecie. Dzięki zdobytym informacjom możemy reagować i działać na bieżąco. Najbardziej krytyczne doniesienia pochodzą z obszarów walk oraz oblężonych ukraińskich miast. W wielu z nich już teraz brakuje najpotrzebniejszych rzeczy, w tym żywności i lekarstw. Sytuacja zbliżona jest katastrofy humanitarnej.

Wobec takich doniesień nie mogliśmy pozostawać obojętni. Wraz z naszymi partnerami zorganizowaliśmy konwój humanitarny w skład, którego weszły dwa tiry wypełnione rzeczami dla mieszkańców Ukrainy. Przez ostatnie dni odbieraliśmy kolejne dary, a także pakowaliśmy wszystkie towary do samochodów ciężarowych.

Wśród przewożonych rzeczy znajdowały się, m.in.:

• żywność
  • woda
  • artykuły higieniczne
  • lekarstwa
  • artykuły opatrunkowe
  • koce, pościele, śpiwory
  • jedzenie, pieluchy i kosmetyki dla dzieci
  • oraz wiele innych rzeczy potrzebnych do przeżycia

Za względów bezpieczeństwa nie możemy podać dokładnej daty wyjazdu ani dotarcia do na miejsce, jednak możemy uspokoić Państwa, że nasz konwój trafił bezpiecznie do miejsca docelowego.

Konwój humanitarny przed wyruszeniem do Ukrainy – galeria

Organizowanie miejsc noclegowych

Niemal dwumilonowy (na dzień 16.03.2022 r.) wzrost populacji sprawił, że dworce wielu polskich miast zamieniły się w wielkie noclegownie. Samorządy na szybko zaczęły organizować miejsca noclegowe – terminale lotnisk, obiekty szkolne, sportowe, hotelowe i inne. Również zwykli Polacy bez zastanowienia otworzyli nie tylko swoje serca, ale i domy. Skala migracji jest jednak ogromna i wciąż brakuje miejsc do spania i codziennego funkcjonowania dla osób uciekających przed wojną.

Do zorganizowania dodatkowych miejsc noclegowych we współpracy z ADRA swoją pomoc zaoferował również Kościół Adwentystów Dnia Siódmego. Wspólnota licząca w Polsce ok. 6 tys. wyznawców przygotowała ponad 1200 miejsc w swoich zborach (parafiach) i domach prywatnych.

Miejsca noclegowe w parafiach przed przybyciem gości – galeria

Rate this post
Close Menu
×

Zapisz się do newslettera

Wyrażam świadomą, dobrowolną i odwoływalną zgodę na otrzymywanie w przyszłości informacji o działalności ADRA Polska w postaci Newslettera za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Akceptuję, po zapoznaniu się, Politykę prywatności przetwarzania moich danych osobowych przez Administratora danych osobowych, którym jest ADRA Polska. Dane przekazane będą przetwarzane wyłącznie w celach obsługi zapytań. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celu. Pozostałe informacje odnośnie ochrony przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności Administratora.

Skip to content

Zapisz się do newslettera

Subscribe to the newsletter

I give my informed, voluntary and revocable consent to receive information about ADRA Polska\'s activities in the future in the form of the Newsletter by means of electronic communication.

I accept, after reading, the Privacy Policy for the processing of my personal data by the Personal Data Administrator, which is ADRA Polska. The data provided will be processed only for the purpose of handling inquiries. Providing data is voluntary, but necessary to implement the above-mentioned purpose. Other information regarding the protection of personal data processing can be found in the Administrator\'s Privacy Policy.